Co máme přečteno - školní rok 2017/2018

 

KOŤÁTKA

  • L.Štiplová, J.Váňa - "Byla jednou koťata"
  • M. Černík - "Za zvířátky do pohádky"
  • V. Čtvrtek - "Pohádky z pařezové chaloupky"
  • M. Kárník - "Pohádky mladých let"
  • J.Kahoun - "Chumelení"
  • I.Březinová - "Štěkej, Mourku" 
  • L.Štíplová "Byla jednou koťata"
  • J.Kahoun - "Kamarádi v kožíšku"
  • Z.Pospíšilová - "Fánkova dobrodružství"
  • M. Zinnerová - "Hejásek a Jujdásek"

 

ŠTĚŇÁTKA

  • V. Čtvrtek - "Pohádky z pařezové chaloupky Křemílka a Vochomůrky"
  • M. Černík -"Ťik, ťak, ťuk
  •  E.Petiška - "Pohádkový dědeček"
  • A.+J.Munkovi - "Štaflík a Špagetka"
  • P.Šrut - "Bob a Bobek na cestách"
  • F.Hrubín - "Kůzlátka a hloupý vlk"
  • R. Socha - "Jak si skřítkové a děti chránili les"
  • J.Kahoun - Kamarádi v kožíšku"
  • A.Brumovská - "Příběhy od pavoučího kamene"
  • J.Červenka - "Pohádky pro obě uši"

 

VČELKY

  • viz třída Koťátek a nebo Štěňátek /čtení před usnutím/
  • J.Kahoun - "Příhody včelích medvídků"
  • Dostálová, Jančiová,Vlčková - "Ferda a jeho mouchy
  • J.Žák - "Hádej, hádej, hádači"
  • J.Havlíčková, I.Eichlerová - "Logopedické hádanky"
  • O.Preussler - "Malá čarodějnice"
  • A.Dvořáková - "Herkules a strašidla"
  • Z.Svěrák - "Tatínku, ta se ti povedla"

 

PTÁČCI

  •  Alena a Jiří Munkovi - "Štaflík a Špagetka"
  •  Jiří Trnka - Zahrada
  • O.Sekora - Uprchlík na ptačím stromě
  • R.+J.Nyklovi - Pohádky z mravenčí chaloupky
  • E.Petiška - "Birlibán"
  • Dostálová, Jančiová, Vlčková - "Ferda a jeho mouchy"
  • B.Říha - "O letadélku Káněti"
  • Sťastná, Rydval, Václavek -  "Dubánci - příběhy jednoho roku"

  • O.Sekora - "Brouk Pytlík"

  • O.Stančík - "Mrkev se vcucla pod zem"

  • A.Goldflam - "Tatínek není k zahození"

  • R.Socha - "Jak skřítkové a děti chránili les"

  • C.S.Lewis - "Letopisy Narnie - Lev, čarodějnice a skříň"

Česko čte dětem

CELÉ ČESKO ČTE  DĚTEM
-    informace pro rodiče
Na začátku nového tisíciletí, kdy dětské zábavě kraluje odosobněný svět počítačů a televize, musíme začít pracovat na záchraně komunikace mezi rodiči a dětmi. Televize děti neobejme, nepřitulí se, neodpoví na jeho dotazy.
Pravidelným čtením se rozšiřuje dítěti slovní zásoba, myšlenkové obzory, postupně získává pozitivní závislost na knize.
Připojte se i Vy – rodiče do tohoto projektu.
-    dětem začněte číst co nejdříve
-    čtěte tak často, jak máte vy a dítě čas
-    začněte obrázkovými knihami, postupně přecházejte ke knihám, které obsahují stále více textu
-    v průběhu čtení udržujte u dítěte zájem tím, že se občas zeptáte: “co si myslíš, že se stane?“
-    ve čtení vytrvejte
-    jde-li o příběh, začněte tím, že si připomenete, kde jste včera skončili
-    ujistěte se, že dítě může sledovat dobře obrázky
-    nečtěte příliš rychle
-    mějte knihu v pohotovosti pro případ, že budete s dítětem někde dlouho čekat /u lékaře, cesta vlakem, autem. /
-    nečtěte příběhy, které se i vám nelíbí
-    nepokračujte ve čtení knihy, jakmile zjistíte, že jde o špatnou volbu
Nezaměňujte kvalitu s kvantitou. Desetiminutové čtení dítěti, s plnou pozorností a nadšením, může v mysli dítěte zanechat mnohem výraznější stopu než dvě hodiny
osamělého sledování televize!!!!!!
Více informací na www.celeceskoctedetem.cz

 

dobré rady - jak připravit čtení pro děti.pdf (184,1 kB)
vlastní čtení se známou osobností.doc (1 MB)
Základní informace o o p. s. Celé Česko čte dětem 14_10_2011.pdf (812,3 kB)